Gratis levering vanaf €120 en 30 dagen gratis retourneren
Zweeds design & kwaliteit
Gemiddelde beoordeling van 4.6 en meer dan 730.000 reviews

Over ons

De natuur is onze speeltuin

Sinds 2014 biedt RevolutionRace outdoorproducten van hoge kwaliteit voor mensen met een actieve levensstijl. Onze ambitie is om duurzame, tijdloze producten te maken met een uitstekende pasvorm tegen redelijke prijzen. RevolutionRace voldoet aan de behoeften van mensen die naadloos willen overstappen tussen de natuur en de stad. Onze multifunctionele kleding is zorgvuldig ontworpen voor verschillende activiteiten, past zich aan veranderende weersomstandigheden aan en is geschikt voor zowel mannen als vrouwen van alle leeftijden.

Onze geschiedenis

Er was eens een probleem in de outdoorindustrie. De kleding was te duur, de pasvorm op zijn best middelmatig en de kleuren vijftig tinten bosgroen. Toen kwamen Niclas en Pernilla Nyrensten, een outdoorkoppel uit Borås, Zweden, die besloten om de boel eens flink op stelten te zetten. Ze lanceerden RevolutionRace in 2014 met de missie om leuke outdoorkleding van hoge kwaliteit te maken voor een ongeëvenaarde prijs. Geen enkele wandelaar zou ooit nog bang hoeven te zijn voor een bosbessenvlek op zijn dure outdoorbroek.

In het begin deden Niclas en Pernilla alles zelf. Ze filmden en modelleerden de producten in hun woonkamer, gebruikten een garage als opslagplaats en logistiek centrum en jongleerden met alles van productontwikkeling tot klantenservice. Hun eerste marketingvideo? Geschoten met een mobiele telefoon, geen script en nul belichtingsvaardigheden. Iedereen zei dat het zou floppen, maar in plaats daarvan werd het een hit op internet. De race om een revolutie in de outdoorsector was begonnen.

We gaan nu verder en RevolutionRace is uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met verkoop in meer dan 40 landen, en dat aantal groeit nog steeds. We hebben 18 unieke webshops, 130 gepassioneerde medewerkers en een geweldige groep ambassadeurs die ons altijd steunen. En met +650.000 beoordelingen in onze webshop komen we elke dag dichter bij ons doel om het meest aanbevolen outdoorbedrijf te worden.

2021
Het jaar dat RevolutionRace een beursnotering kreeg in Stockholm.

Onze gemeenschap is onze kern

Bij RevolutionRace meten we ons succes niet alleen af aan de cijfers, maar ook aan de betrokkenheid van onze gemeenschap. Vanaf het begin hebben jullie feedback, beoordelingen en shoutouts op sociale media geholpen bij het vormen van onze producten en wie we zijn als bedrijf. Jullie zijn onze eerlijkste critici en onze onvermoeibare cheerleaders, die onze kleding altijd met hart en ziel op de proef stellen.

Vind je dat een van onze jassen een upgrade nodig heeft, of wil je je favoriete broek dolgraag in een andere kleur zien? Laat het ons weten! We hebben altijd ons oor te luisteren gelegd als het gaat om het betrekken van onze community en we lezen elke productreview en social media post die je over ons schrijft. Als je gewoon wat foto's en foto's wilt delen van je laatste epische buitenavontuur, dan vinden wij dat ook prima. Dus blijf taggen, posten en laat ons weten wat je van plan bent - we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Ons bedrijfsmodel

Ons bedrijfsmodel is eigenlijk heel eenvoudig. We verkopen onze outdoorkleding alleen online, rechtstreeks aan onze klanten. Door agenten en retailers uit de verkoopketen te halen, kunnen we nieuwe producten sneller op de markt brengen. Terwijl andere merken meestal een jaar nodig hebben voor de ontwikkeling van nieuwe producten, hebben wij maar zes maanden nodig. Een sneller, slanker proces zonder tussenpersonen betekent dat we kleding van hoge kwaliteit met een redelijk prijskaartje kunnen aanbieden.

De tussenpersonen weglaten en het eerlijk houden

We zijn op een missie om de natuur voor iedereen toegankelijk te maken en outdoorkleding van hoge kwaliteit te leveren die niet duur is. Dat doen we door onze producten alleen online te verkopen en zoveel mogelijk zelf te doen, in ons hoofdkantoor in Borås, Zweden. Wanneer we de tussenpersonen weglaten, besparen we op kosten zonder aan kwaliteit in te boeten en houden we volledige controle over ons productassortiment, marketing en prijzen.

Over dingen zelf doen gesproken... De kans is groot dat je een aantal van ons hebt gespot op foto's op onze website en socials, omdat we geloven dat niets echter is dan het modelleren van onze eigen gear. Wij geloven dat onze werknemers ons meest waardevolle bezit zijn en onze geweldige teamgeest is de sleutel tot ons succes. Hier werken we hard, maar we spelen nog harder. We zijn altijd op zoek naar mensen die net zo enthousiast zijn over het buitenleven als wij. Wil je met ons meedoen?

Het pad effenen voor een verantwoordelijke race

De natuur is ons speelterrein, maar het is ook onze taak om te zorgen voor de planeet en de mensen die onze producten maken. Met ons duurzaamheidsplan, A Responsible Race, hebben we een aantal gedurfde doelen gesteld om de CO2-uitstoot te verminderen, water te besparen en meer gerecyclede en duurzaam ingekochte materialen te gebruiken. We houden ook onze wereldwijde toeleveringsketens nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat iedereen die betrokken is bij de productie van onze kleding eerlijk wordt behandeld.

Zoals je misschien al hebt gemerkt, is snelle mode niet onze vibe. In plaats daarvan ontwerpen we tijdloze, duurzame kleding die je steeds weer opnieuw wilt dragen. Daarom veranderen onze collecties nauwelijks met de seizoenen en zijn sommige van onze allereerste ontwerpen nog steeds onze grootste favorieten. We zijn hier om overproductie en afval tot een minimum te beperken en streven er altijd naar om een thuis te vinden voor elk kledingstuk dat we maken.

"We zijn op een missie om de natuur toegankelijk te maken voor iedereen, maar tegelijkertijd moeten we onze speeltuin beschermen voor de komende generaties. We zijn enthousiast om samen met onze gemeenschap te blijven werken aan een duurzamere toekomst."

- Stephanie Andersson, duurzaamheidsmanager RevolutionRace

Onze kleding

Nordwand: de broek waarmee het allemaal begon

Wist je dat onze allereerste broek, Nordwand, nog steeds een van onze populairste broeken is? Ja, het is waar. Met zijn perfecte mix van duurzaam katoenen canvas en comfortabele stretch is deze multifunctionele broek legendarisch geworden onder outdoorfans die graag comfortabel en stijlvol wandelen. Sinds de start hebben we meer dan een miljoen Nordwand-broeken verkocht in 65 (!) verschillende kleuren en is de productserie uitgebreid tot zes modellen. Op basis van de feedback van onze community hebben we de pasvorm aangepast en een aantal functies geüpgraded, maar in essentie is deze betrouwbare en populaire broek nu hetzelfde als toen. Met 23.000 beoordelingen en een gemiddelde waardering van 4,6 uit 5 kunnen we gerust zeggen dat onze Nordwand-broeken er voor de lange termijn zijn.

Verken

Nordwand-serie

Dit venster sluiten